-
Laatst bijgewerkt op
Waar en wanneer ?
Het persoonlijk afgeven of ophalen van documenten kan enkel van 8u30 tot 9u30 en van 11u30 tot 12u30, op het volgende adres:
Embassy of Belgium
Courtleigh Corporate Center – 8th floor
Saint Lucia Avenue 6
Kingston 5
Jamaica, W.I.
Vermeld altijd duidelijk uw naam en uw aanvraagnummer op uw pakket als u dat hebt.
Documenten opsturen/afgeven
-
Gelieve altijd een begeleidende brief te voorzien waarin u uw naam en contactgegevens vermeld (vergeet niet uw e-mailadres in te voeren en te controleren, anders kunnen we geen contact met u opnemen), evenals de bedoeling van het document (visumaanvraag als buitenlands onderdaan, paspoortaanvraag als Belgisch onderdaan, ezv).
-
Indien u een betaling heeft uitgevoerd, stuur dan het bewijs van betaling mee met uw documenten.
-
Wij raden u aan om vanuit het buitenland enkel documenten te sturen met een erkende koerierdienst (DHL, Fedex…). Dit omdat de lokale post slecht functioneert. Documenten die per aangetekende zending verstuurd worden kunnen tot 8 weken onderweg zijn.
-
Levering van documenten kan u bevestigd worden door de koerierdienst (via hun website). Gelieve ons niet te contacteren om bevestiging te vragen van ontvangst van documenten. U zal worden gecontacteerd zodra de behandeling van uw documenten gestart of afgerond is. Deel ons daarom een betrouwbaar e-mailadres mee dat u regelmatig consulteert.
Documenten afhalen
-
Wij zijn niet verantwoordelijk voor het organiseren van de verzending van documenten. Wij raden aan om ons samen met uw documenten een vooraf betaalde retourenveloppe van een koerierdienst te sturen. In dat geval kan de koerierdienst uw documenten afhalen van zodra wij u bevestigen dat deze klaar zijn. Alternatief organiseert u zelf de afhaling van uw documenten met een koerierdienst, op het moment dat wij u informeren dat uw documenten klaar zijn voor afhaling. In dit laatste geval is het niet mogelijk ons nog de airwaybill te sturen. De koerier dient zich aan te melden met de airwaybill.
-
Indien u uw documenten laat afhalen via een koerierdienst dan dient u er voor te zorgen dat de koerier in het bezit is van een airwaybill (vrachtbrief) met vermelding van de naam van de betreffende persoon (de visumaanvrager, de paspoortaanvrager etc). Het is niet onze verantwoordelijkheid om de airwaybill in te vullen of te printen of contact te nemen met koerierdiensten.
-
Ervaring leert dat u het beste kan werken met DHL of Fedex.
Lokale contactgegevens: www.dhl.com, tel +1876 920 0025; www.fedex.com, tel +1876 920 8473 -
Lokale mensen worden verondersteld hun documenten zelf af te halen op de ambassade. Zij mogen iemand anders of een koerierdienst sturen om hun documenten af te halen op voorwaarde dat de ambassade hierover geïnformeerd wordt per e-mail en dat de persoon een toelatingsbrief en identiteitsbewijs van u, evenals zijn eigen identiteitsbewijs voorlegt.